Etichete

, ,

Cu totii avem idei frumoase, utile, istețe și cu toții ajungem uneori să ne simțim ideile prăfuite, blocate, neinspirante. Cum reîmprospătăm ceva ce avem deja și ne este prea-prieten? Vizităm pe cineva din cercul nostru de amici care are o preocupare mai deosebită sau măcar diferită de ceea ce facem noi și căutăm, cu tihnă și răbdare, ceva ce nu lasă văzut chiar de la prima privire.

Mi-am petrecut dimineața explorând o comoara ascunsă printre blocuri și urbanism. Am vizitat pe cineva care a început să picteze de câțiva ani. A găsit chiar calea de a convinge vecinii să îi cedeze un spațiu comun al blocului în care locuiește pentru a-și face acolo atelier de pictură.

Explorarea a început cu lucrările din apartament. Mă fascinează poveștile din spatele produselor artistice, uneori mă fascinează chiar mai mult decât produsul în sine, așa că am rugat-o să îmi spună povestea. Poți vedea un tablou cu linii întrerupte colorate diferit și să te uiți la el doar ca la o combinație de culoare și formă, dar în momentul în care apare povestea, vezi clădirile, linia unde se termină orașul, pietrele de pe plajă și apoi marea cu toate cele 7 nuanțe ale ei. Mi-a amintit de concertul din 22 octombrie 2013 de la Muzeul de Artă – m-am dus să ascult muzică barocă și sunetul instrumentelor gen clavecin sau viola da gamba. Dincolo de plăcerea de a asculta compozițiile în timp ce privirea îmi rătăcea asupra picturilor lui Tonitza expuse pe pereții încăperii, am descoperit zâmbetul și buna dispoziție. Cum? Pe ecranul din sală rula un powerpoint cu povestea din spatele notelor, ceea ce mi-a dat ocazia să văd muzica.

Și marți și azi am plecat cu stări de bine, generate de reîmprospătarea unor perspective pe care le aveam deja. Poveștile de dincolo de obiect, camerele-punte de vapor ascunse într-un bloc de oraș, scenografia muzicală sunt cele de unde putem să primim o rază care să se reflecte în pânza trăirilor noastre și să genereze, ca o piatră aruncată într-un lac, prospețime de trăire și idei. Cu toții avem într-unul din cercurile din jurul nostru pe cineva cu o comoară ascunsă și dispus să ne lase să o explorăm. Și de ce n-am găsi timpul să o și facem? Mai ales într-o duminică de toamnă, care încheie o săptămână și deschide pe următoarea.

