Etichete

, , , , ,

Toate aceste idei sunt propuse de persoane care au fost la vernisajul din 27 noiembrie 2012 sau care sunt interesate de a promova și o educație de tip subtil, pe lângă cea directiv-moralizatoare, în școli, prin utilizarea mandalei. Lângă idei sunt comentariile mele. Dacă sunteți interesați de a la pune în practică în școlile unde predați, vă invit să mă contactați prin intermediul blogului. Proiectul este abia la început și voi mai reveni cu propuneri concrete de activități în școli și în alte locuri unde se poate realiza o astfel de educație.

Ideea 1: Ateliere cu copiii după o instruire sumară. Comentarii: Da, cu condiția ca instruirea să fie făcută de cineva care știe câte ceva despre mandala și aderă la obiectivele proiectului Mandala și educația subtilă pentru valori. Aș începe cu ateliere pentru învățători și profesori sau aș merge în școli să lucrez direct cu copiii.

Ideea 2: Părinții doresc rezultate imediate, iar copiii de școală primară sunt la o vârstă a concretitudinii, de aceea e preferabil să se lucreze pe abordări tematice legate de aspecte de relaționare sau dezvoltare cognitivă. Temele ar putea fi: Părinții, Prietenii, Învățătoarea sau Vino să vezi ce e învățarea – nu e un monstru ci un uriaș cu puteri magice, Învață de mic cum să ajungi lider. Comentarii: E de înțeles că părinții doresc rezultate imediate, azi tot mapamondul (poate mai puțin zona Orientului) dorește rezultate imediate. Aș încerca ateliere cu părinți și copii, cred că uneori părinții riscă să pună prea multă presiune socială pe copii în detrimentul dezvoltării lor autonome tocmai din dorința de a face educația cât mai bine. Răbdarea de a-i lăsa pe copii să descopere este o calitate utilă nu doar profesorilor, ci și părinților. Maria Montessori spunea la un moment dat: Niciodată să nu ajuți un copil la ceva ce simte că poate să îi reușească. Cred că aș lega și de ideea 1, ateliere cu învățători și profesori ca să organizeze ei ateliere cu părinții. Sugestia cu temele mi se pare excelentă, la alegerea lor avem nevoie de a găsi echilibrul între dorința adultului și căutarea liberă a copilului.

Ideea 3: Ateliere pentru diriginți, învățătoare, profesori de civică, profesori de artă în care să fie prezentate modalități de lucru cu calendarul de perete Mandala și educația subtilă pentru valori. Comentarii: Absolut, mă și gândesc la structura unui astfel de atelier.

Ideea 4: Persoane pregătite pentru a merge să țină cu copiii activități de o oră după școală. Fiecare săptămână ar propune ceva nou. Comentarii: Aici este nevoie de un curs de mai lungă durată pentru cei care ar lucra cu copiii, văd accentul pe cuvântul pregătite din sintagma persoane pregătite. Se combină cu ideea 2 la partea de sensibilizare a părinților.

Ideea 5: La cursurile opționale de dezvoltare personală pentru liceeni se pot realiza în clasă mandale. Comentarii: Da, pot fi folosite pur și simplu ca manieră de introspecție și autocunoaștere, venind astfel în întâmpinarea particularităților de vârstă ale adolescenților, care acum caută și își construiesc activ propria identitate.

Ideea 6: Concurs pentru școli, legat de săptămâna Să știi mai multe, să fii mai bun (fost Școala altfel). Comentarii: Da, această săptămână ar putea fi cea de culegere a roadelor sau de plantare a semințelor. Adică văd posibil un concurs cu mandale realizate de elevi, care au fost cumva pregătite la lecții sau în activități extracurriculare înainte. În același timp văd și posibilitatea de a realiza ateliere cu cadre didactice și/sau familii chiar în acea săptămână.

Anunțuri