Când ne decorăm interiorul există și lucruri la care renunțăm, pentru că nu ne mai sunt utile sau nu mai rezonează cu noi, așa cum suntem acum. Printre lucrurile la care putem renunța, cu ocazia curățeniei de primăvară, ar fi nevoile personale, care ne determină să acționăm pentru a le satisface, împiedicându-ne astfel să realizăm ceea ce dorim cu adevărat.

Dar pentru a găsi o modalitate pozitivă de a ne satisface nevoile, și astfel să ne eliberăm de ele, în primul rând trebuie să știm care sunt nevoile noastre personale. Cum aflăm?

  1. Ne documentăm în legătură cu ce sunt nevoile personale și ce s-a scris/spus/cercetat pănă acum despre acest subiect. O scurtătură sau un început poate fi lectura articolului Cum ar arăta viața dacă am putea să trăim fără nevoi personale? din capitolul Reflecții al acestui blog.
  2. Conștientizăm caracteristicile esențiale ale nevoilor personale: dăm curs impulsului de a acționa pentru a le satisface, sunt cruciale pentru a trăi viața care ne place și pentru a fi pe deplin noi înșine.
  3. Facem o listă cu lucruri care ne aduc cea mai mare bucurie în viață.
  4. Facem o listă cu lucrurile din viața noastră care ne-au ajutat să simțim că avem cel mai mare succes.
  5. Facem o listă cu lucrurile din viața noastră care ne-au făcut să simțim că avem cel mai mare eșec.
  6. Reflectăm asupra celor 3 liste și identificăm ce am experimentat. Completăm cu adjective sau locuțiuni adverbiale (prepoziție+substantiv) care descriu starea o propoziție care începe cu m-am simțit. Când nu se potrivește această structură completăm cu verbe o propoziție care începe cu am simțit că. Exemple: M-am simțit acceptată/ recunoscută/ admirată/ restricționată/ obligată/slabă.  M-am simțit în armonie/ în certitudine/ în siguranță/ în lux. Am simțit că am dreptate/ nu greșesc/ am autoritate/ îi fac pe alții mai buni/ dăruiesc/ fac plăcere altora/ fac să se întâmple.
  7. Identificați câte categorii diferite aveți și numărați de câte ori apare fiecare categorie. Selectați primele 10 ca frecvență.
  8. Verificați care dintre cele 10 sunt cu adevărat nevoi și doar dorințe, vise sau ceva ce trebuie.
  9. Selectați cele 3-4 care sunt cu adevărat cele mai importante pentru voi.

Exemple:

O persoană care simte o mare bucurie să predea și să sprijine emoțional pe alții pentru a-i face mai buni are nevoia de a fi necesară altora.

O persoană care simte că are mare succes când are multe rezultate este o persoană care are nevoia de putere. La fel o persoană care se simte slabă sau neputincioasă când are eșecuri mari.

O persoană care simte o mare bucurie când este preferată de alții are nevoia de a fi iubită.

O persoană care simte cel mai mare eșec când minte sau este mințită are nevoia de onestitate.

