Etichete

, , ,

Completați un jurnal metacognitiv legat de experiențele de învățare pe care le trăiți.

1. Alegeți un interval de timp de 20-30 minute pe care îl puteți dedica în liniște pentru acest exercițiu.

2. Gândiți-vă la cea mai recentă experiență de învățare pe care ați avut-o, fie că a fost formală (în cadrul unui curs organizat) sau informală (prin lecturi, discuții, film etc).

 3. Petreceți câteva minute reactivând contextul experienței: când, unde, cu cine, stări, gânduri etc.

4. Completați jurnalul cât mai detaliat. În prima coloană: idei, concepte, abilități, valori, în a doua coloană acțiuni (ce ați făcut ca să învățați – pot varia de la ascultare pînă la exersare și pot include utilizarea de tehnici de învățare specializate), în a treia coloană stări (ce ați simțit).

Ce am învățat? Cum am învățat? Cum m-am simțit?
     

5. Recitiți ce ați scris și încercați să stabiliți conexiuni între cele 3 coloane. Ce observați? Care este importanța emoțiilor pentru calitatea învățării voastre? Dar a tehnicilor pe care le dețineți?

6 Repetați exercițiul de mai multe ori. Când aveți cel puțin 21 de experiențe analizate veți ști mai multe despre ce vă ajută sau împiedică să învățați. Un principiu din managementul calității totale spune să facem lucrurile bine de prima dată. Consider ideea importantă pentru orice în viață și cu atât mai mult pentru învățare. Cum putem face asta în mod constant de acum înainte, chiar dacă nu am acționat după acest principiu până acum?

Anunțuri