Etichete

, , , , ,

Un film exotic, artistic, metaforic, erotic.

Nagiko s-a născut dintr-un tată japonez și o mamă chinezoaică, iar când era mică tatăl ei îi caligrafia urările de aniversare cu pensula, direct pe față. Urarea era începută de tatăl ei în japoneză și continuată de mamă, în chineza-mandarină. Mătușa ei obișnuia să îi citească din cartea lui Sei Shonagon secretele, poemele și întâlnirile amoroase ale unei curtezane janopeze de secol X.

Ca tânără, Nagiko ajunge să își petreacă existența printre cărți, caligrafie (mai ales direct pe pielea corpului uman), relații amoroase și răzbunarea tatălui său. Printre întrebările ce o preocupă sunt unele surprinzătoare: unde este o carte înainte de a se naște? unde este cartea-părinte al tuturor cărților? o carte se poate naște în altă carte? Cu aceste preocupări, Nagiko ajunge să cunoască iubirea, durerea, răzbunarea împlinită și să scrie cărți direct pe corpurile unor oameni. Din instrument folosit de alții devine autor care utilizează pe alții ca instrumente.

Regizorul britanic a studiat arta și acest lucru este vizibil în film în originalitatea imaginii și a imaginarului. Limbajele folosite includ lumini și umbre, costume și nuduri, dar și cuvinte care nu încap în limba vorbită în mod cotidian și care necesită limbi prelucrate.

După acest film semnificațiile pe care le atribuim termenului caligrafie sunt modificate pentru totdeauna de nota de senzualitate a paralelismului mirosul hârtiei/mirosul pielii. Nu este un film de discuții, este un film de admirat, trăit, imaginat. De neratat pentru iubitorii de originalitate și artă surprinzătoare.

Anunțuri