Etichete

,

În 14 decembrie 2011 de pe adresa mea de yahoo s-a trimis un email care pretindea că aș fi în Spania și am nevoie de bani. Mesajul NU a fost scris de mine.

Am primit foarte multe telefoane, au fost contactați și colegii mei de birou, persoane îngrijorate pentru starea mea sau care doreau să-mi semnaleze că s-a întâmplat ceva cu contul. La primul telefon am încercat să intru în căsuța de email și să scriu tuturor că sunt bine, dar din păcate mi-a fost schimbată parola și nu am mai putut accesa contul.  Am comunicat cu Yahoo Customer Care, dar nu am reușit să recuperez parola și nici să obțin ștergerea contului până acum. De asemenea în ianuarie 2012 am depus și plângere la Poliție. A trebuit să îmi fac un cont de Yahoo nou.

Cea mai mare pierdere pentru mine au fost adresele din lista de contacte. Probabil că sunt persoane supărate pe mine că nu le scriu de o lună, în continuare îngrijorate și sper din suflet că nu și păcălite de emailul fals. Am scris la contactele de pe rețelele de socializare Facebook, LinkedIn și m-am bucurat că există și că din când în când îmi mai făceam timp să adaug prieteni noi în listă. În câteva ore am recuperat 15 adrese din România și 6 din străinătate și mesajele vin în continuare.

Tot ce s-a întâmplat mi-a dat mari bătăi de cap și am ajuns la câteva concluzii pe care le scriu aici, pentru a ajuta pe cei care citesc să prevină experimentarea directă a furiei, neputinței, vulnerabilității, fricii că a trimis vreun prieten bani și a altor emoții corelate cu un astfel de eveniment.

Câteva lecții învățate:

  • Întrebările și răspunsurile de securitate de la înființarea unui cont de email Yahoo se notează pe o hârtie, se salvează într-un calculator și pe un stick;
  • Se dă ca adresă de verificare o altă adresă utilizată în mod frecvent și se modifică atunci când am renunțat la aceasta cu cea nou utilizată;
  • Nu se folosește aceeași parolă la mai multe conturi, indiferent cărei lumi virtuale îi aparțin;
  • Adresele de email se exportă, se salvează cu print screen sau manual în minim 3 variante de stocare și se repară imediat oricare dintre variantele de stocare dacă s-a stricat vreuna;
  • Trăim într-o lume în care oameni foarte inteligenți aleg să facă rău și în care încă nu cunoaștem toate consecințele funcționării universului virtual, de aceea orice măsură de securizare a identităților și informațiilor noastre electronice se poate dovedi ulterior utilă.

De la cineva am primit și acest mesaj util, ce merită citit și pus în practică pentru a menține un internet curat. Folosirea rationala a E-maiului

