Etichete

, , ,

Acum câteva weekenduri am participat la un curs și aceasta era una dintre întrebările la care puteam alege să căutăm răspuns. Pentru că am obișnuința de a-mi lua multe responsabilități, chiar și care nu îmi aparțin, am ajuns să simt că am nevoie de mai multă bucurie în ceea ce fac, așa că m-a tentat imediat întrebarea.

Tehnica presupunea să caut răspunsul în natură, iar natura mi-a scos în cale o etichetă de apă minerală. Eticheta mi s-a părut, pe rând, că seamănă cu o casă, un panou publicitar, un drum, un monitor, un mouse pad și un covor. Am ajuns astfel să aflu care sunt valorile mele, acelea  pe care, dacă le creez sau regăsesc în contextul în care mă aflu, îmi aduc sentimentul bucuriei de a trăi. Unele au apărut în discuție de foarte multe ori: stimulare/provocare; creativitate/inovare și frumusețe/estetic, altele de câteva ori: libertate, armonie, confort, liniște, comunicare, împlinire, stabilitate, selecție, iar multe altele au apărut o dată. M-au surprins două: stimulare/provocare și confort.

Și dacă nu suntem amatori de sporturi extreme stimularea/provocarea este un ingredient cheie al existenței chiar și atunci când liniștea, pacea și confortul sunt alte ingrediente cheie. Natura este cu adevărat mama care ne hrănește în toate modurile și la toate nivelele: fizic, emoțional, mental, spiritual. Locuind la bloc și cu urbanismul ca prerechizită a existenței, prima dată trebuie găsită natura. Răspunsurile vin apoi cu ușurință.

